Welcome To My Paradise !!  Budak comeii || Follow or Dashboard
I'm Yours
About Future Entries


Thursday, June 27, 2013 | Thursday, June 27, 2013 | 0 comments

#throw back Mid-year exam, sedang jawab Bahasa Melayu kertas 1. terpaksa ambik awal sebab petang tu ade sesi latihan dengan sekolah SMKUJ untuk #HariGuruPeringkatKebangsaan2013
well, benda ni mengejut sebab im not prepared anything yet ! stressed ! hmm, so jawab lah dekat dewan seri pendeta tuhh. tengok je soalan OMG, got no idea nak buat ape. seriouslyy ! hmm so berserah jelaa. aku main tibai je semuaa.

bila semuanya dah selesai tinggal nak dapat paper dari cikguu, serious damn shit aku rase macam nak nangis je time tuhh. sebab aku tahu markh aku terukk! ohhmyy im so dead! sekali dapat markah harangan tuhh alhamdulillah dapat 93% ohmyyy! seriously tak sangka. sebab aku main tibai je, aku tak buat betul2 and masa buat pun sekejap jee. heee suka-suka :3 jadi pengajaran buat aku prepared awal! benda tak diduga macamni boleh berlaku bila-bila masa je

okayy ni adalah salah satu karangan aku, ambik karangan yang pendek jelahh sebab ponekk nak type haa, hee kay here we go. INTRO dengan 2 isi  sahaja ! heeee

Malaysia adalah sebua negara yang meningkat maju pada masa ini kerana teknologi ICT yang semakin berkembang. Remaja yang meningkat dewasa ini lebih cenderung menghabiskan masa mereka pada teknologi canggih dan semakin kurang dalam amalan membaca buku. Terdapat pelbagai cara yang diusahakan untuk membudayakan amalan membaca dalam kalangan masyarakat.

Antara langkah membudayakan amalan membaca dalam kalangan masyarakat bermula daripada ibu bapa. Ibu bapa bertanggungjawab menjadi suri teladan kepada anak-anak terutama kepada anak yang meningkat remaja ini. Mereka sepatutnya menjadi contoh kepada anak-anak dengan memupuk amalan membaca di rumah dan ibu bapa juga boleh menyediakan sebuah perpustakaan mini di rumah.

Selain itu, kerajaan telah mengusahakan pelbagai kempen membaca untuk masyarakat. Masyarakat disarankan menyertai kempen-kempen tersebut untuk menambahkan lagi ilmu pengetahuan dalam sesuatu bidang dan juga mengenai isu semasa. Oleh yang demikian, masyarakat tidak akan menjadi bak kata perpakah katak di bawah tempurung

sekiann...

Older Post | Newer Post